Friday, February 27, 2009

Travelog Haji...mengubah sempadan Iman...Prof. Muhd Kamil Ibrahim.

Apabila bersiap untuk balik ke kota bonda tercinta memberikan daku dua buah buku... Travelog Haji.. Mengubah Sempadan Iman dan Travelog Dakwah.. Meniti Hari Esok.. Katanya, “Mat, baca buku nie, bagus“

Macam biasa, aku masukkan buku ini untuk pulang ke kota.. Dan dalam kesibukan urusan dunia nie..terlupa untuk aku baca.. tapi tidak pernah lupa membawanya bersama..

Seminggu kemudian, Bonda ku telefon.. bertanya sudahkah aku membaca buku berkenaan.. jawabnya belum...

Dan akhirnya, semalam berjaya juga aku menghabiskan sebuah buku..“Travelog Haji“

Komenku, ia sebuah buku yang biasa menceritakan pengalaman haji seorang prof. Dan juga sebuah buku yang luar biasa dengan keikhlasan sharing oleh seorang prof. Betapa, kita perlu mengharap hanya semata kepada Allah...

Perjalanan seorang hamba Allah mengerjakan haji dengan menikmati perjalanan menuju ke Baitullah...

Kesungguhan memohon kepada Allah mengubah segala. Dan tiada apa yang nak dimalukan untuk mencari ilmu..walau bergelar Prof.

Untuk mengenali Prof Muhd Kamil...mungkin anda boleh ke : 

http://muhdkamil.net/kehidupan/

Apapun, saya akan terus menyambung membaca Travelog Dakwah...

No comments:

Post a Comment